Quan tractem d’ensenyar a comentar obres d’art, en l’assignatura d’història de l’art de 2n. de batxillerat, ens trobem amb el fet que sabem ben poca cosa sobre el que passa al cap d’un adolescent davant d’una obra d’art. Necessitem escoltar la seva mirada, tractar d’entendre les seves percepcions; buscar en la mirada els fonaments d’una didàctica específica del comentari d’art. I, per a desenvolupar-la, trobem a les TIC un munt de recursos.

Autor/a: M. Jesús Candau Chacón
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Aquest curs està destinat a servir de suport a les classes presencials. d'Educació Visual i Plàstica de segon d'ESO, inclou l'específicació dels exercicis pràctics a dur a terme a l'aula així com materials de suport per a la seva presentació a l'aula.

"Aquest projecte ha estat realitzat en el marc del curs de formació telemàtica "D204 - Ús i dinamització de Moodle" del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya durant el curs 2010-2011."

Autor/a: Sílvia Aznar
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Aquest curs de moodle es va fer com a suport de les classes presencials de l'àrea de visual i plàstica de la preparació per a les proves de CFGM. Conté links, alguns qüestionaris basats ens proves d'anys anteriors (2006 a 2008).

Autor/a: Júlia Danés
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)


Aquest curs l’he plantejat com a suport de les classes d'Educació Visual i Plàstica de segon d'ESO. Inclou l'específicació d’alguns exercicis pràctics a dur a terme a l'aula així com materials de suport per a la seva presentació. En concret, la majoria d’exercicis en paper (DIN A3 o DIN A4) es troben agrupats en l’apartat 7 del curs.

El curs s’ha concebut com a:

  • repositori de recursos que han vist a l’aula
  • espai de reforç i aprofundiment dels conceptes explicats
  • espai de propostes compartides (activitats en parella, làmines individuals, comentaris en grup…)
  • i en definitiva, com a punt de connexió amb un espai més ampli d’aprenentatge.

Moltes de les presentacions casolanes penjades al curs són les que utilitzo a l’aula per tal de generar dubtes, debats i discussions a partir de les imatges o de les preguntes suggerides. Aquestes presentacions ppt, transformades a pdf per tal d'agilitzar el moodle, serveixen a l'alumnat per recordar els temes tractats, revisar conceptes i avançar en l'aprenentatge amb posteriors aplicacions en activitats pràctiques.

Espero que el curs us sigui útil!


Autor/a: Glòria Llompart i Mallorqués
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

És un curs en línia per ampliar coneixements sobre la proporció amb enllaços interesants, destinat a alumnes de 3r ESO.

Autor/a: Helena García
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Projecte de Recerca 2011-2012 per a 4rt. ESO elaborat per la Professora Rosa Díez i Domènech.

 

  

Autor/a: Rosa Díez i Domènech
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial (cc-by-nc)

Cicles Formatius GM

Autor/a: CRFPA
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Aquest curs l’he plantejat com a suport de les classes d'Educació Visual i Plàstica de tercer d'ESO. L'he centrat al voltant del coneixement de les produccions artístiques més contemporànies i les relacionades amb la tridimensionalitat. Es desenvolupa a partir de 5 blocs:

  1. Les produccions artístiques contemporànies
  2. Les produccions artístiques tridimensionals
  3. Els nous mitjans de producció artística 1: fotografia (part del bloc és en anglès)
  4. Els nous mitjans de producció artística 2: cinema
  5. El disseny

Inclou l'especificació d’alguns exercicis pràctics a dur a terme a l'aula així com materials de suport per a la seva presentació. Principalment, es tracta de recursos que han servit per al reforç i aprofundiment dels conceptes explicats i de propostes per a l'alumnat (activitats en parella, individuals, comentaris en grup, projectes…).

També inclou una unitat didàctica en anglès sobre la història i els gèneres de la fotografia que vaig plantejar per a participar al Pla Experimental de Llengües estrangeres del centre.

Moltes de les presentacions casolanes penjades al curs són les que utilitzo a l’aula per tal de generar dubtes, debats i discussions a partir de les imatges o de les preguntes suggerides. Aquestes presentacions ppt, transformades a pdf per tal d'agilitzar el moodle, serveixen a l'alumnat per recordar els temes tractats, revisar conceptes i avançar en l'aprenentatge amb posteriors aplicacions en activitats pràctiques.

Espero que el curs us sigui útil!

Autor/a: Glòria Llompart i Mallorqués
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)