Biblioteca de cursos Moodle

Aquesta és la base de dades de cursos Moodle. Hi podeu aportar còpies de seguretat (en format .zip) de cursos de Moodle que hàgiu elaborat i que no siguin més grans de 20 Mb tot i que, per tal que es puguin restaurar directament als espais del servei Àgora, és recomanable que no superin els 10 Mb. --> Com pujar cursos de Moodle.

Per a més informació consulteu el document Característiques dels materials.

Per cercar cursos utilitzeu la pestanya "Cerca". També podeu ordenar els cursos per data de creació, autor/a, títol, nivell educatiu i altres dades a partir de les opcions de la part inferior de la pàgina.

Des de la fitxa individual cliqueu sobre el nom del curs per tal de veure'l complet.


IMPORTANT:

Tingueu en compte que la llicència genèrica del lloc és Creative Commons Reconeixement - No comercial - Compartir igual (text legal), de manera que tingueu cura amb els drets d'autoria. El fet de pujar un material implica que coneixeu i accepteu les "Condicions d'ús" del servei.

En particular, totes les imatges que utilitzeu als materials han d'estar referenciades i tenir una llicència Creative Commons.


        
 
Nom del curs:
Nivell educatiu:
Àrea curricular:
Àmbit competencial:
Família professional:
Descripció:
Autor/a:

Pàgina: 1 2 ()

per Joan Antoni Poley i Lluís. - 30 abril 2013

LC-Llengua catalana i literatura - 242 descàrregues
En aquest curs es treballen conceptes relacionats amb tots els tipus d'oracions compostes que tenim en Llengua Catalana. Hi trobareu esquemes i enllaços d'interès, a més de tot un seguit d'activitats pràctiques i molt variades. 

Els destinataris són els alumnes de sgon de Batxillerat. 

per CRFPA - 26 octubre 2012

LC-Llengua catalana i literatura - 153 descàrregues
Cicles formatius GM

per CRFPA - 26 octubre 2012

LC-Llengua catalana i literatura - 149 descàrregues
Llibre

per Anna Pérez; Núria Cervera - 3 abril 2012

LC-Llengua catalana i literatura - 216 descàrregues
En aquest curs de moodle es treballa el text instructiu a partir d'escriure les instruccions de jocs que trobem a la web.

Es detalla la seqüència del procés en 5 apartats:

En el primer l'alumnat troba un llistat de jocs per tal de navegar lliurement i triar el joc que després hauran d'explicar.

En el segon apartat trobem les pautes: un exemple de text instructiu, l'AWALE, i  un enllaç d'ajuda per tal de tenir clar com s'estructura una frase i el text instructiu.

En el tercer apartat, "Ens organitzem", aquest curs de moodle ofereix una wiki per tal que cada alumne posi el seu nom i el joc triat, d'aquesta manera es pot evitar la repetició de textos.

En el quart apartat hi ha el fòrum per tal d'entrar i elaborar el text instructiu del joc triat.

I en el cinquè i últim apartat s'ofereix  la possibilitat de crear un joc a la web amb Scratch. 

per Núria Cervera, Anna Pérez - 3 abril 2012

LC-Llengua catalana i literatura - 130 descàrregues

Curs de moodle que treballa la llengua catalana d'una forma vivenciada, a

partir de fer les activitats proposades a cada capítol.

Les activitats es centren en el treball de la lectura comprensiva alhora que
utilitzen les eines 2.0, introducció i ús del correu electrònic, webs per geolocalitzar indrets, recerques per internet i participació en fòrums.

Amb aquest curs de moodle volem acompanyar a l'alumnat en la lectura del
llibre tot afavorint la comprensió lectora i l'expressió escrita.

per Anna Pérez; Núria Cervera - 4 març 2012

LC-Llengua catalana i literatura - 513 descàrregues
Curs de moodle adreçat a Cicle Superior de Primària dins l'àrea de llengua.

Són activitats a partir del llibre "Vols ser el nòvio de la meva germana" de la Maite Carranza corresponents a cada capítol.
Les activitats es centren en el treball de la lectura comprensiva alhora que utilitzen les eines 2.0, tant per fer geolocalitzacions, recerques per internet i webs de mitjans de comunicació, participar en fòrums o utilitzar el google traductor.

per Mireia Serra Pallàs - 5 abril 2011

LC-Llengua catalana i literatura - 421 descàrregues
Taller adreçat a 1r d’ESO. En aquest taller de contes, a part de treballar de forma col·laborativa amb l’ús de les eines TIC –bàsicament a través del moodle-, volem tractar el conte des d’una perspectiva més actual i on es permeti l’alumnat de fer una anàlisi crítica de les situacions que es presenten. Serà també interessant veure com es refan històries populars, tot canviant la personalitat dels personatges o la situació inicial.
Objectius:
  • Desenvolupar el treball col·laboratiu.
  • Usar les TIC.
  • Desenvolupar la creativitat a través de l’elaboració de textos escrits i digitals.
  • Respectar i valorar l’opinió dels altres.
  • Seleccionar informació.
  • Despertar l’interès de l’alumnat per investigar.
  • Diferenciar conte, llegenda i rondalla.
  • Capacitar l’alumnat per conèixer i descobrir els diferents elements que posseeix un conte.
  • Desenvolupar el gust per llegir i adquirir l’hàbit lector.
  • Desenvolupar la capacitat de comunicació i d’escoltar.
  • Afavorir l’adquisició d’hàbits de consulta, com a eix per a l’estudi i la investigació.
  • Analitzar els diferents moments i elements d’un conte.
  • Crear un conte, explicar-lo i dramatitzar-lo a una colla d’infants.
  • Aprendre els mecanismes per explicar un conte als infants.
  • Explicar contes infantils de creació pròpia i aliena als nens de parvulari del municipi.
Els recursos utilitzats són aquells tant escrits (tradicionals) com visuals (més actuals), que bàsicament hem extret de la xarxa: documents, vídeos, etc. N’hi ha molts; per tant, es poden anar actualitzant sempre que es cregui convenient. Les activitats proposades ajuden a la feina en grup: fòrums, wikis. N’hi ha d’individuals perquè també és una tasca que s’ha de potenciar.

Aquest projecte ha estat realitzat en el marc del curs de formació telemàtica "D204 - Ús i dinamització de Moodle" del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya durant el curs 2010-2011

per Glòria Casas Mir - 3 febrer 2011

LC-Llengua catalana i literatura - 717 descàrregues

Mercè Rodoreda i el seu Mirall trencat és un treball adreçat a l'alumnat de 4t d'ESO o de Batxillerat en el qual es proposa un estudi d'aquesta obra literària.

L'objectiu és que sigui el propi alumnat, seguint unes pautes que se li faciliten, qui analitzi diferents aspectes de la novel·la: l'estructura, el temps i l'espai, els personatges i l'estil narratiu.

Està pensat com a treball trimestral: es calcula un mes i mig per llegir el llibre i un altre mes per a dur a terme les tasques proposades.

Aquestes tasques comencen amb una introducció per a conèixer més a fons l'autora (a partir d'una entrevista televisiva i informació de la seva biografia). Seguidament, les tasques s'han distribuït en tres apartats: Estructura, espai i temps; personatges, i estil narratiu (incloent-hi la simbologia).

S'hi inclouen moltes activitats de participació (fòrums, wikis..), per fer possible que sigui un projecte inclusiu: tots hi participen, tots hi diuen la seva, tothom pot aprendre de tothom.

Pensant en l'alumnat nouvingut, s'hi han inclòs activitats Jclic perquè puguin treballar sobretot el vocabulari. D'altra banda, el professorat també podria proposar als alumnes nouvinguts, llegir-se l'obra en la versió traduïda a la seva pròpia llengua, de manera que entenent el text, també podrien participar als fòrums i wikis d'anàlisi de l'obra.

Donat que el treball és llarg (abraçaria tot un trimestre entre lectura i estudi de l'obra), les diverses tasques proposades s'avaluen a mesura que es van realitzant i la valoració final tindrà un pes important en la nota final del trimestre.

per CIREL Centre de suport a la innovació i recerca educativa en llengües - 15 desembre 2010

LC-Llengua catalana i literatura - 733 descàrregues
Curs Moodle amb cinc unitats per a l'àrea de Llengua Catalana per al treball de les Habilitats comunicatives i la Literatura a Educació Secundària Obligatòria.

  • Jo i les meves llengües
  • Parlar per a un auditori: Del locutor al plató
  • Per què llegim?
  • Conte de Nadal (Charles Dickens)
  • Autostopista


cirel

per Lluís Rius Oliva - 14 juliol 2010

LC-Llengua catalana i literatura - 2013 descàrregues
Quatre unitats completes de llengua i literatura catalana organitzades a partir d'una lectura i d'un vídeo amb activitats associades.
Pàgina: 1 2 ()