Biblioteca de cursos Moodle

Aquesta és la base de dades de cursos Moodle. Hi podeu aportar còpies de seguretat (en format .mbz) de cursos de Moodle que hàgiu elaborat i que no siguin més grans de 10 Mb tot i que, per tal que es puguin restaurar directament als espais del servei Àgora, és recomanable que no superin els 20 Mb.

Per a més informació consulteu el document Característiques dels materials.

Per cercar cursos utilitzeu la pestanya "Cerca". També podeu ordenar els cursos per data de creació, autor/a, títol, nivell educatiu i altres dades a partir de les opcions de la part inferior de la pàgina.

Des de la fitxa individual cliqueu sobre el nom del curs per tal de veure'l complet.


IMPORTANT:

Tingueu en compte que la llicència genèrica del lloc és Creative Commons Reconeixement - No comercial - Compartir igual (text legal), de manera que tingueu cura amb els drets d'autoria. El fet de pujar un material implica que coneixeu i accepteu les "Condicions d'ús" del servei.

En particular, totes les imatges que utilitzeu als materials han d'estar referenciades i tenir una llicència Creative Commons.


        
 
Nom del curs:
Nivell educatiu:
Àrea curricular:
Àmbit competencial:
Família professional:
Descripció:
Autor/a:


per Proyecto CREA; Àrea Cultura Digital;

LS-Llengua castellana i literatura - 380 descàrregues

El recurs que trobareu en aquest curs Moodle és un material adaptat i traduït de: Proyecto CREA (Creación de Recursos Educativos Abiertos), per a CS de Primària i 1r i 2n d'ESO.

Del mateix recurs trobaràs:

  • Scorm (paquet per a Moodle)
  • elp (fitxer eXeLearning)
  • Enllaç a html

per Alejandro Benítez Muñoz

LS-Llengua castellana i literatura - 188 descàrregues

Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.



per Sandra Cugat Manuel Del Vall

LS-Llengua castellana i literatura - 222 descàrregues

Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.

Aquest curs ocupa més de 20Mb, els espais Moodle d'Àgora/Eix disposen d'un importador directe que no requereix fer cap descàrrega ni pujada de fitxers. En cas que el Moodle del vostre centre tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.



per Dolors Solé Gras

LS-Llengua castellana i literatura - 182 descàrregues

Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.

Aquest curs ocupa més de 20Mb. En cas que el Moodle del vostre centre tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.

Com a alternativa, també podeu accedir al Moodle com a gestor de centre i anar a la secció "Enviament de fitxers grans al Moodle". En aquesta PMF està explicat com fer-ho."

per Rebeca Arque Aragues

LS-Llengua castellana i literatura - 238 descàrregues

Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.

Aquest curs ocupa més de 20Mb, els espais Moodle d'Àgora/Eix disposen d'un importador directe que no requereix fer cap descàrrega ni pujada de fitxers. En cas que el Moodle del vostre centre tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.

per Rosa Rocías Mañé - 22 de març 2010

LS-Llengua castellana i literatura - 1092 descàrregues
Este proyecto ha sido realizado en el marco del curso de formación telemática del Departament d'Educació "D-204-Ús i dinamització de Moodle " y va dirigido a alumnado de 1r. Ciclo de ESO.
Tal y como dice su nombre, SIGNOS Y LETRAS ofrece al alumno una serie de recursos para ayudar a dominar y conocer la ortografía arbitraria, complementando los métodos de enseñanza tradicional.
Tiene que servir no sólo para reforzar el trabajo realizado en clase sino también como punto de encuentro entre alumnos y profesora a través del entorno virtual moodle.

Este proyecto está dividido en cinco grandes bloques:
  1. Acerca de la Acentuación
  2. Uso correcto de las letras
  3. Acerca de los signos de puntuación
  4. Repaso de ortografía
  5. Ludolengua
En los cuatro primeros bloques distinguimos dos partes bien diferenciadas: la de contenidos, presentada en forma de lecciones, vídeos, páginas web… y la de actividades como cuestionarios, hotpotaetos, clic, fórums… y otras muchas que ayudarán a los alumnos a adquirir las habilidades y las destrezas necesarias para escribir correctamente, de manera diferente a la que se realiza en clase.
Según la particularidad de cada apartado, contenidos o actividades hay unos criterios de evaluación que ayudarán a conocer el nivel de aprendizaje del alumno. Cabe destacar que en mi proyecto, en este momento, este apartado (criterios de evaluación) necesita una exhaustiva revisión que dependerá no solamente de las diferentes de actividades y recursos, sino del tipo de alumnado.
Además, encontramos la Ludolengua es el espacio virtual que permite estudiar la lengua desde una perspectiva más desenfadada y divertida.
Por último, este proyecto se complementa con un blog http://bitacolalengua-iesandreunin.blogspot.com/, espacio para compartir opiniones, inquietudes, dudas, ideas, fotos, vídeos… sobre temas relacionados con todo aquello que estudiamos y trabajamos en clase, además de algunas de las actividades que organizamos desde el Departamento de Lengua y Literatura del IES.

Las palabras clave del proyecto están relacionadas con cada uno de los bloques: acentuación, letras, puntuación, ortografía, signos, ludolengua…

Para terminar tengo que remarcar que este proyecto es abierto, es decir, que se irán incorporando o extrayendo recursos y/o actividades dependiendo de una serie de factores: los alumnos, el tiempo de dedicación, los objetivos…

Creative Commons License
Aquesta obra de ROSA ROCÍAS MAÑÉ està subjecta a una llicència de Reconeixement-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons