Biblioteca de cursos Moodle

Aquesta és la base de dades de cursos Moodle. Hi podeu aportar còpies de seguretat (en format .mbz) de cursos de Moodle que hàgiu elaborat i que no siguin més grans de 10 Mb tot i que, per tal que es puguin restaurar directament als espais del servei Àgora, és recomanable que no superin els 20 Mb.

Per a més informació consulteu el document Característiques dels materials.

Per cercar cursos utilitzeu la pestanya "Cerca". També podeu ordenar els cursos per data de creació, autor/a, títol, nivell educatiu i altres dades a partir de les opcions de la part inferior de la pàgina.

Des de la fitxa individual cliqueu sobre el nom del curs per tal de veure'l complet.


IMPORTANT:

Tingueu en compte que la llicència genèrica del lloc és Creative Commons Reconeixement - No comercial - Compartir igual (text legal), de manera que tingueu cura amb els drets d'autoria. El fet de pujar un material implica que coneixeu i accepteu les "Condicions d'ús" del servei.

En particular, totes les imatges que utilitzeu als materials han d'estar referenciades i tenir una llicència Creative Commons.


        
 
Nom del curs:
Nivell educatiu:
Àrea curricular:
Àmbit competencial:
Família professional:
Descripció:
Autor/a:


per Àrea de cultura digital - 21 de setembre 2023

IN-Interdisciplinar - 185 descàrregues

Continguts i activitats per a docents i alumnat de secundària que tinguin interès en aplicar a l'aula i al centre projectes de periodisme escolar que permetin millorar la competència digital.

per Àrea de Cultura Digital - 18 de maig 2023

IN-Interdisciplinar - 287 descàrregues

La proposta didàctica App Education, emmarcada en el nou currículum, està adreçada a alumnes de l’ESO, Batxillerat i Cicles formatius. Es presenta com a una situació d’aprenentatge on cada grup, format per 3 o 4 alumnes, identifica un problema real del seu entorn i en dissenya la solució. El problema triat s’ha de poder resoldre, de forma total o parcial, mitjançant la programació d’una app.

Cada grup s’estructura en forma d’empresa. La formació dels grups queda a criteri de la persona docent. Tot i això, es proposen un seguit de tasques en el tema “La nostra empresa” per tal de cohesionar el grup i conèixer les fortaleses i debilitats dels membres que el formen.

Es pretén que l’app dissenyada sigui significativa per a l’alumnat, és a dir, que proporcioni una solució a un problema detectat i definit per cada grup. La definició d’aquest problema i de la solució triada seran la base per a la resta de les tasques a desenvolupar. Així mateix, se’ls demana que realitzin una identificació dels usuaris potencials com a factor fonamental a tenir en compte tant en el disseny del prototip com en els serveis que ha de cobrir l’aplicació.

Per últim, la seva comercialització també s’ha considerat un apartat fonamental en tant que proporciona a l’alumnat una visió sobre emprenedoria en el camp específic de les noves tecnologies.

Una altra de les aportacions d’aquesta proposta és la possibilitat de la intervenció de persones mentores “App Education” externes al centre en el procés de desenvolupament del projecte. Aquestes mentores, si es considera adient que participin en el procés, poden assessorar la docent en qüestions concretes i, a la vegada, contactar amb els grups per respondre dubtes i guiar-los en el procés.

Els materials d'aquesta proposta didàctica han estat patrocinats per la Fundació Mobile World Capital, dins del programa mSchools, en col·laboració amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya que n'ha fet l'elaboració. El curs es basa en versions anteriors de la proposta, adreçades a matèries concretes. Tots els materials estan sota llicència Creative Commons.

La proposta es presenta en un curs de Moodle, estructurat en 6 temes. Es donen 2 opcions per a la programació de les apps: mitjançant blocs (amb App Inventor, Temes 4A i 5A) o mitjançant codi (4B i 5B). La docent ha de triar una de les opcions per als alumnes, en funció dels coneixements previs que tinguin. Si ja han programat prèviament amb Scratch o App Inventor, aconsellem que en aquesta proposta ho facin en codi. Els temes són:

  • 1. La nostra empresa
  • 2. Disseny de la solució 
  • 3. Model de negoci 
  • 4 (A). Programació amb App Inventor - 4 (B). Disseny de la webapp 
  • 5 (A). Programació de l'app - 5 (B). Programació de la webapp 
  • 6. Promoció de l'app i del projecte

En el curs Moodle la tria d’opció comporta haver d’ocultar els temes 4 i 5 de l’opció descartada, i treure la lletra entre parèntesis en el nom dels temes.

per Àrea de Cultura Digital - 21 de setembre 2022

IN-Interdisciplinar - 558 descàrregues

L’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació ofereix una proposta didàctica sobre micro:bit dirigida a cicle superior de Primària i al primer cicle de l’ESO. 

Aquesta proposta s’estructura en 4 mòduls. Cada mòdul té una temàtica concreta, i cadascuna de les activitats dels mòduls estan relacionades amb situacions de l’entorn proper de l’alumnat i amb la realitat que els hi envolta, dotant als aprenentatges d’un contingut significatiu i motivador.

Cadascun d’aquests mòduls està format per diferents sessions, amb una duració aproximada d’una hora cada una. Cada sessió té associada una activitat  amb unes propostes d’ampliació.

L’eix vertebrador de cada mòdul és una presentació d’aula on s’inclouen els continguts a desenvolupar, les diferents activitats, la seva contextualització i un recull final per facilitar la reflexió grupal. Aquesta presentació serveix com a guia d’implementació.

Com a complement a la presentació d’aula es proporcionen targetes i fitxes de suport per l’alumnat per a cadascun de les activitats,  amb la finalitat de  poder consultar els aspectes més rellevants.


per Núria de Pedro

EV-Visual i plàstica - 194 descàrregues

Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.

Aquest curs ocupa més de 20Mb, els espais Moodle d'Àgora/Eix disposen d'un importador directe que no requereix fer cap descàrrega ni pujada de fitxers. En cas que el Moodle del vostre centre tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.

per Alejandro Benítez Muñoz

LS-Llengua castellana i literatura - 188 descàrregues

Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.



per Sandra Cugat Manuel Del Vall

LS-Llengua castellana i literatura - 222 descàrregues

Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.

Aquest curs ocupa més de 20Mb, els espais Moodle d'Àgora/Eix disposen d'un importador directe que no requereix fer cap descàrrega ni pujada de fitxers. En cas que el Moodle del vostre centre tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.



per Virgínia Camps Franquesa

CN-Ciències de la naturalesa - 389 descàrregues


Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.

Aquest curs ocupa més de 20Mb. En cas que el Moodle del vostre centre tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.

Com a alternativa, també podeu accedir al Moodle com a gestor de centre i anar a la secció "Enviament de fitxers grans al Moodle". En aquesta PMF està explicat com fer-ho."

per Alexandra Bonet Pueyo

LE-Llengües estrangeres - 196 descàrregues


Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.

Aquest curs ocupa més de 20Mb, els espais Moodle d'Àgora/Eix disposen d'un importador directe que no requereix fer cap descàrrega ni pujada de fitxers. En cas que el Moodle del vostre centre tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.

Com a alternativa, també podeu accedir al Moodle com a gestor de centre i anar a la secció "Enviament de fitxers grans al Moodle". En aquesta PMF està explicat com fer-ho."

per Sergio Albert Torralba

CN-Ciències de la naturalesa - 241 descàrregues

Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.

Aquest curs ocupa més de 20Mb, els espais Moodle d'Àgora/Eix disposen d'un importador directe que no requereix fer cap descàrrega ni pujada de fitxers. En cas que el Moodle del vostre centre tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.



per Eloy Muñoz Martínez

TE-Tecnologies - 369 descàrregues

Proposta didàctica pel primer trimestre de l’assignatura disponible per poder ser utilitzada per cada professor/a en el Moodle del seu centre, prèvia personalització i adaptació al projecte educatiu del centre.

En aquests materials disposeu d’indicacions per a la personalització i d’una guia didàctica docent que facilitarà la implementació del curs en la planificació de l’assignatura.

Aquests materials estan desenvolupats per professorat especialista de cada assignatura en el marc del pla d’educació digital de Catalunya i seguint el currículum establert.

Aquest curs ocupa més de 20Mb. En cas que el Moodle del vostre centre tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.

Com a alternativa, també podeu accedir al Moodle com a gestor de centre i anar a la secció "Enviament de fitxers grans al Moodle". En aquesta PMF està explicat com fer-ho."