Biblioteca de materials per a les PDI

Aquesta és la base de dades de materials per a les pissarres digitals interactives (PDI).

  • Hi podeu aportar fitxers amb el material en formats diversos (notebook, xbk...) i d'una mida inferior a 20 Mb. --> Com pujar materials per a PDI.
  • La imatge adjunta ha d'estar en format gif, jpg o png (no adjunteu imatges en format bmp).
  • Per tal que el material es pugui previsualitzar heu d'adjuntar un fitxer en PDF (inferior a 10 Mb).

Per a més informació consulteu el document Característiques dels materials.

Per cercar materials utilitzeu la pestanya "Cerca". També podeu ordenar-los per data de creació, autor/a, títol, nivell educatiu i altres dades a partir de les opcions de la part inferior de la pàgina.


IMPORTANT:

Tingueu en compte que la llicència genèrica del lloc és Creative Commons Reconeixement - No comercial - Compartir igual (text legal), de manera que tingueu cura amb els drets d'autoria. El fet de pujar un material implica que coneixeu i accepteu les "Condicions d'ús" del servei.

En particular, totes les imatges que utilitzeu als materials han d'estar referenciades i tenir una llicència Creative Commons.


        
 
Nom del recurs:
Nivell educatiu:
Àrea curricular:
Àmbit competencial:
Autor/a:
Tipus de fitxer:

per Laura Pujol Calzada; Roser Soria Martín - 11 d’abril 2017

MU-Música - 873 descàrregues

Unitat didàctica: Treballem la discriminació del so.
Es presenten 4 instruments: els bongos, el piano, el violí i el violí egipci. L'objectiu és que els/les alumnes reconeguin els instruments i discriminen el seu so.
 

per Noemi Almansa - 3 d’abril 2017

MU-Música - 783 descàrregues

Activitat de discriminació sonora per a P3


Clicant les imatges es reprodueixen els sons


Per a realitzar l'activitat cal reconèixer quina imatge 


representa un so, clicar per escoltar-ho i finalment 


arrossegar la icona de SO o de SILENCI al quadre 


de sota de cada dibuix.

 

per Noemi Almansa - 21 de març 2017

MU-Música - 457 descàrregues

Us presento una proposta per a treballar a l'aula la "marxa" del ballet "Trencanous" de txaikovsky.

Una Audició Musical Activa en què els alumnes aprenen primer a recitar el ritme que desprès reconeixeràn a l'obra.

Per aprendre la forma rondó de manera vivencial i desprès completar el musicograma. 


He elaborat el material per als meus alumnes de Cicle Superior i he afegit imatges de domini públic, d'utilització lliure.

 

per Noemi Almansa Ortiz - 22 de febrer 2016

MU-Música - 372 descàrregues

Activitat per a afegir la línea divisòria i la doble barra final a una fòrmula rítmica donada.

 

per Noemi Almansa Ortiz - 15 de gener 2014

MU-Música - 348 descàrregues

Continuació.

S'hi afegeixen altres fòrmules rítmiques.

 

per Noemi Almansa Ortiz - 15 de gener 2014

MU-Música - 317 descàrregues

És un recurs Notebook per a la pissarra digital.

consta d'una primera part visual per a explicar el compàs de 4 pulsacions i les figures rítmiques que el poden omplir així com els silencis.

I una segona part imteractiva en la què els alumnes poden omplir les pulsacions del compàs amb les figures que vulguin escollir.

La Unitat Didàctica sensera consta de tres arxius Notebook.

 

per Anna Gallardo - 16 d’abril 2016

MU-Música - 461 descàrregues

UNA MICA DE LLENGUATGE MUSICAL A TERCER AMB PDI!!!!

Anem a conèixer millor les notes musicals i la clau de sol, els ritmes de quatre compassos de llargada que després podrem tocar amb els instruments de percussió, i tot ho anirem practicant amb la PDI !!!

La disposició dels diferents elements s'ha simplificat al màxim perquè sigui fàcil, ràpida i flexible la seva utilització.

  • La primera pàgina consta d'elements per a la melodia i les notes musicals. També introdueix la idea de compàs, línia divisòria i barra final. En la part inferior es poden treballar els elements de ritme.
  • La segona pàgina permet escriure diferents notes i practicar la clau de sol amb escriptura, fins a tres veus o en una sola melodia.
  • La tercera pàgina permet introduir ritmes per les famílies de percussió i en polirítmia, en obstinat i per una llargada de quatre compassos.
  • La quarta pàgina està destinada a educació infantil i serveix per treballar tres de les quatre qualitats del so: llag-curt, fort-mitjà-fluix, agut-greu.

https://www.youtube.com/watch?v=uq908HHH8WE

El recurs presentat ha estat modificat a partir d’una activitat de la Biblioteca Alexandria, un recurs del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Autor/a:

Roger Moreno Farré. 

Nivell/s educatiu/s:

CM Primària

Àrea curricular:

MU-Música

Àmbit/s competencial/s:

Artística i cultural

Comunicativa, lingüística i audiovisual

Tipus de fitxer:

PDI Smart: .notebook

Llicència d’ús

Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)


 

per Montse Puigduví i Silvia Maresma (logopedes del CEE Les Aigües) - 20 de febrer 2015

MU-Música - 475 descàrregues

Es Tracta d'un recurs per treballar les festes tradicionals que celebrem a l'escola.

En aquest recull trobareu tot un seguit de cançons populars.

És un material visual i auditiu sense text.

Festes a l'escola
 

per Inma Domínguez - 10 d’abril 2014

MU-Música - 2062 descàrregues

Aquí trobaràs una breu descripció dels instruments de la família de vent-fusta així com una classificació de les seves embocadures.

 

per Gemma Borràs i Martínez - 23 de desembre 2013

MU-Música - 701 descàrregues

Activitats per treballar alguns dels continguts propis de primer:

El pentagrama: reconeixement de les 5 línies.

La clau de sol: identificació i grafisme.

Les figures musicals: rodona, blanca, negre i corxera, el silenci de negre i el silenci de blanca. El seu valor i la relació entre elles.

Les notes musicals: do, re, mi, fa, sol, la, si. Reconeixement i identificació de les notes en el pentagrama.

El ritme i la pulsació. Interpretació de ritmes prèviament composats.