Biblioteca de materials per a les PDI

Aquesta és la base de dades de materials per a les pissarres digitals interactives (PDI).

  • Hi podeu aportar fitxers amb el material en formats diversos (notebook, xbk...) i d'una mida inferior a 20 Mb. --> Com pujar materials per a PDI.
  • La imatge adjunta ha d'estar en format gif, jpg o png (no adjunteu imatges en format bmp).
  • Per tal que el material es pugui previsualitzar heu d'adjuntar un fitxer en PDF (inferior a 10 Mb).

Per a més informació consulteu el document Característiques dels materials.

Per cercar materials utilitzeu la pestanya "Cerca". També podeu ordenar-los per data de creació, autor/a, títol, nivell educatiu i altres dades a partir de les opcions de la part inferior de la pàgina.


IMPORTANT:

Tingueu en compte que la llicència genèrica del lloc és Creative Commons Reconeixement - No comercial - Compartir igual (text legal), de manera que tingueu cura amb els drets d'autoria. El fet de pujar un material implica que coneixeu i accepteu les "Condicions d'ús" del servei.

En particular, totes les imatges que utilitzeu als materials han d'estar referenciades i tenir una llicència Creative Commons.


        
 
Nom del recurs:
Nivell educatiu:
Àrea curricular:
Àmbit competencial:
Autor/a:
Tipus de fitxer:

per

- 10 de febrer 2016

CN-Ciències de la naturalesa - 522 descàrregues

Una aportació que ens parla de com es formen els fòssils. També de com es van descobrir els dinosaures.

Així es descriu  la seva reproducció,  les seves classes i  la seva anatomia. El tipus de vegetació que hi havia i els rèptils marins que vivien al temps dels dinosaures i d'altres animals que convivien amb ells.

 

per Sergi Mulet Enguix - 31 de gener 2015

CN-Ciències de la naturalesa - 551 descàrregues

Joc de "taula" per a pissarra digital. Creat amb el programari Notebook11. Dirigit per a nens i nenes de Cicle Mitjà i Superior. Pirimer hi ha una introducció i informació per poder estudiar, i després trobem el joc. Els animals que hi ha a les "proves" són per moure'ls i ficar-los sota l'última prova feta, per evitar repetir-la

Informació extreta del llibre de 5è de primària de Coneixement del medi, editorial edebé. Imatges tretes d'internet. Idea original.

Es recomana tenir el programari Notebook11 ja que altres versions potser es distorsionin les imatges o pitjor encara, no funcionen alguns "flash" i efectes d'imatges.

Espero que us agradi. Salutacions

JOC vertebrats
 

per Carolina Gonzalez - 12 d’abril 2011

CN-Ciències de la naturalesa - 443 descàrregues

- The three different blood cells

- What blood is

- Different types of blood 

- The blood vessels

- The functions of blood vessels

- The parts of the heart

- The function of the heart

- The process in the circulatory system

 

per Carles Gené - 5 de gener 2013

CN-Ciències de la naturalesa - 907 descàrregues

Aquesta activitat amb PDI pretén acostar els alumnes al funcionament del cos. Es treballarà la funció de la nutrició, en la que actuen l’aparell digestiu, el sistema excretor, l’aparell respiratori i l’aparell circulatori, per entendre el cos d’una forma global, és a dir, no només com a diferents aparells i sistemes del cos que fan funcions diferents. També aprofitarem per donar alguns consells de salut.
 

per Miguel Espejo Garcia;Tania Perales Martínez;Encarnacion Pérez Bueno;Joaquina Calvo Perelló - 15 de novembre 2012

CN-Ciències de la naturalesa - 879 descàrregues

La següent unitat didàctica vol treballar els continguts relacionat amb l’electricitat i el magnetisme, mitjançant l’experimentació, la reflexió i la pràctica amb activitats flash. En aquesta unitat es treballen els següents apartats: Què és l’electricitat? Tipus d’electricitat? Com és forma l’electricitat? Com arriba l’electricitat a les nostres cases? Tipus de circuits elèctrics. Què és el magnetisme? Per a què serveix el magnetisme?

La unitat didàctica va adreçada a l’alumnat de primària, més concretament a l’alumnat de cicle superior.

 

per Montse Hergueta Romero - 19 de març 2012

CN-Ciències de la naturalesa - 1233 descàrregues

  • Activitat per alumnat de Cicle Superior de Primària.
  • Els aparells reproductors femenins i masculins, la fecundació, l'embaràs, el part. Diferents mètodes anticonceptius així com les tècniques de reproducció assistida més utilitzades.
  • A través d'exercicis i diferents vincles s'aprofundeix en el tema de la reproducció humana.
 

per Assumpta Marcé - 12 de febrer 2012

CN-Ciències de la naturalesa - 986 descàrregues

  • Justificació
    • En un moment maduratiu en que es troben a les portes de l’adolescència, tractem amb l’alumnat de Cicle Superior de Primària el tema de la reproducció i el creixement. La finalitat és conèixer millor el cos de l’home i la dona, el seu funcionament i les seves diferències i poder-hi reflexionar, basant-nos en informacions i aportacions científiques. 
  • Continguts
    • L’aparell reproductor de l’home i de la dona.
    • La fecundació i el desenvolupament de l’embrió. (L’ovulació, la fecundació i la menstruació)
    • L’embaràs i el part. 
    • El creixement (la infància, l’adolescència i l’edat adulta). 
    • La no discriminació per sexe.
    • La necessitat de ser un mateix.
    • La recerca d’informació sobre diferents aspectes de la unitat, usant diferents fonts.
  • Projecte final del curs telemàtic: D006 - Iniciació a l’ús de la pissarra digital interactiva. 
 

per Patricia Barrios; Marta Cubilo; Alba Tribó; Maria Farré; Marta Trubat; David Pons; Lídia Marin - 31 de gener 2012

CN-Ciències de la naturalesa - 464 descàrregues

  • Es un paquet d'activitats sobre els animals del mar, classificacions, memorys, i links on ampliar la informació sobre els animals treballats.
  • Activitat realitzada en un grup de treball emmarcat dins del pla de Formació de Zona del    Maresme II
 

per M.Teresa Canut Roig - 14 de setembre 2011

CN-Ciències de la naturalesa - 1796 descàrregues

  • A partir de la classificació dels animals vertebrats, es va aprofundint en el coneixement i en les diferents característiques d'aquests animals.
  • Es treballa amb informació donada, jocs interactius i vídeos.
 

per Gessamina Vallés Marí - 27 de juny 2011

CN-Ciències de la naturalesa - 570 descàrregues

  • Antecedents i Justificació:
    • L'escola d'Alfés és una escola rural on l'entorn és l'eix vertebrador de la nostra tasca educativa.
    • Ara fa tres anys vam construir una basseta al pati per tal d'observar-ne el seu ecosistema. Aquest any ens hem aventurat amb el nostre hortet ecològic.
    • Aquest vol ser un pas més en la nostra aventura per tal d'apropar els infants al seu entorn.