Biblioteca de materials per a les PDI

Aquesta és la base de dades de materials per a les pissarres digitals interactives (PDI).

  • Hi podeu aportar fitxers amb el material en formats diversos (notebook, xbk...) i d'una mida inferior a 20 Mb. --> Com pujar materials per a PDI.
  • La imatge adjunta ha d'estar en format gif, jpg o png (no adjunteu imatges en format bmp).
  • Per tal que el material es pugui previsualitzar heu d'adjuntar un fitxer en PDF (inferior a 10 Mb).

Per a més informació consulteu el document Característiques dels materials.

Per cercar materials utilitzeu la pestanya "Cerca". També podeu ordenar-los per data de creació, autor/a, títol, nivell educatiu i altres dades a partir de les opcions de la part inferior de la pàgina.


IMPORTANT:

Tingueu en compte que la llicència genèrica del lloc és Creative Commons Reconeixement - No comercial - Compartir igual (text legal), de manera que tingueu cura amb els drets d'autoria. El fet de pujar un material implica que coneixeu i accepteu les "Condicions d'ús" del servei.

En particular, totes les imatges que utilitzeu als materials han d'estar referenciades i tenir una llicència Creative Commons.


        
 
Nom del recurs:
Nivell educatiu:
Àrea curricular:
Àmbit competencial:
Autor/a:
Tipus de fitxer:

per Ma. Àngels Mata Masó - 31 de maig 2013

LE-Llengües estrangeres - 514 descàrregues

Recurs per treballar el vocabulari de transports per a 2n o 3r de primària, segons el grup.


 
 

per Fuensanta León Moreno - 27 de març 2012

IN-Interdisciplinar - 1218 descàrregues

Material per a PDI adreçat a nenes i nens de P5

Activitats per a treballar els transports terrestres

 

per Isabel Güell - 4 de febrer 2012

CS-Ciències socials - 521 descàrregues

  • Quin és el nom de la nostra localitat? És en una zona plana o muntanyosa? Com són els carrers? Què hi trobem? Com són els edificis? Quins mitjans podem utilitzar per a anar d’un lloc a un altre?
  •  Recurs dirigit a primer de cicle mitjà per despertar l’ interès dels alumnes per conèixer com ens organitzem i conèixer una mica més la pròpia localitat, el seu ajuntament, el transport que tenim, normes de seguretat per desplaçar-se, la interpretació dels plànols...
  •  Projecte final de curs D006- Iniciació a l’ús de la Pissarra digital interactiva.


Porqueres
 

per Marta Graells Colillas - 3 de febrer 2012

CS-Ciències socials - 437 descàrregues

  • Projecte adreçat a l’alumnat de primer cicle de PATT (Programa d'atenció a la transició al treball) d'un CEE per tal de treballar l'autonomia dels alumnes dins de la seva comarca (Bages) i que es caracteritza per:
    • Utilitzar material audiovisual com a eix vertebrador del projecte, millorant així l’aprenentatge dels continguts treballats.
    • Plantejar activitats de tipologia diversa i de diferents nivells de dificultat.
    • Donar a conèixer i utilitzar noves aplicacions web 2.0.
    • Proporcionar els recursos d’internet més adients per ajudar a resoldre les activitats
  • Continguts
- Característiques generals de la ciutat 
- Situació geogràfica dins del Bages, Catalunya, Espanya i Europa
- Plànol de la ciutat
- Monuments i llocs d'interès
- Serveis públics.
- Plànol del transport urbà
  • Objectius:
- Donar a conèixer i utilitzar noves aplicacions 2.0
- Conèixer la ubicació de Manresa respecte de la resta de ciutats i països.
- Aprendre a utilitzar el plànol de la ciutat de Manresa.
- Conèixer els diferents monuments i llocs d'interès
- Conèixer els diferents serveis públics de la ciutat.
- Reconèixer el plànol general del transport urbà de la ciutat i posar en pràctica recorreguts virtuals.
 

per Thais Jiménez - 12 de maig 2011

CS-Ciències socials - 1267 descàrregues

  • Projecte dels transports. S'hi treballen diferents aspectes sobre els diferents mitjans de transport, amb diferents classificacions i aspectes dels mateixos.
  • Destinat al Cicle Inicial de Primària.
 

per Cristina Bermejo - 26 d’abril 2011

IN-Interdisciplinar - 738 descàrregues

Activitat del CEE Josep Sol de Santa Coloma de Gramenet, adreçada a alumnes d'educació especial i primer cicle d'educació primària. Hi ha diferents activitats:
  • Classifica cada símbol SPC/ARASAAC a la columna corresponent segons si és un transport terrestre, marítim o aeri.
  • Relaciona el símbol SPC/ARASAAC amb la ombra del transport corresponent.
  • Relaciona fotografies o dibuixos amb el símbol pictogràfic
  • Trobar diferents mitjans de transport en un dibuix o una plantilla.
  • Discriminació auditiva del nom i associar-lo amb el símbol pictogràfic.
 

per Maria del Mar Lluelles Perera - 4 d’abril 2011

IN-Interdisciplinar - 1016 descàrregues

Projecte interdisciplinari adreçat a l’alumnat de segon cicle de secundària que es caracteritza per:

  • Utilitzar material audiovisual com a eix vertebrador del projecte, millorant així l’aprenentatge dels continguts treballats
  • Plantejar activitats de tipologia diversa i de diferents nivells de dificultat
  • Donar a conèixer i utilitzar noves aplicacions web 2.0
  • Proporcionar els recursos d’internet més adients per ajudar a resoldre les activitats plantejades

Objectius d’aprenentatge:

  • Identificar els principals tipus de transports i les seves característiques fonamentals, tot comparant els seus avantatges i inconvenients
  • Analitzar i explicar, per mitjà de diferents fonts geogràfiques, el concepte de xarxa de transports i la seva representació sobre el territori
  • Interpretar, a partir de l’observació i el comentari de diferents recursos audiovisuals, el que ha significat la revolució dels transports en el món contemporani
  • Valorar els efectes de la contaminació atmosfèrica i acústica generada pels mitjans de transport, tot comparant el seu impacte sobre el territori i la població
  • Deliberar sobre la importància de potenciar els mitjans de transport públic a partir de la reflexió compartida entre tots els companys
  • Comprendre la relació directa entre l’activitat turística i els mitjans de transport a través de la recerca d’informació i l’anàlisi de dades estadístiques
  • Imaginar com poden ser els transports del futur, tot mantenint una actitud crítica davant el malbaratament de recursos energètics

Continguts:
  • La revolució del transports
  • Tipus de transports
  • Les xarxes de transport
  • El transport i la contaminació
  • Els mitjans de transport públics
  • Turisme i transports
  • Els transports del futur

Els mitjans de transport
 

per Eduardo Lopez Muyo - 20 de novembre 2010

MA-Matemàtiques - 1260 descàrregues

Per a veure les diferents tipus de rectes i alhora veure tipus d'angles als polígons. Fer servir el transportador.

 

per M. Mar Mimbrero Gil - 17 de novembre 2010

CS-Ciències socials - 627 descàrregues

Els mitjans de transport i la comunicació són temes motivadors en aquestes edats ja què es pot relacionar de forma pràctica amb la realitat que els envolta. A més, el llenguatge i les matemàtiques adquireixen un caràcter totalment funcional.

Aquest unitat s'ha realitzar utilitzant algunes imatges del llibre de 2n CI de Medi Natural i Social de l'Ed. Cruïlla.

 

per Blanca Torné Cortada - 10 d’abril 2010

IN-Interdisciplinar - 717 descàrregues

Unitat didàctica per a P5. Objectius:

-Adquirir hàbits d’atenció
-Conèixer, utilitzar i traçar la sèrie numèrica del 0 al 10.
-Associar els nombres del 0 al 10 amb la quantitat corresponent.
-Conèixer i utilitzar les normes i convencions socials en la relació amb els altres.
-Conèixer algunes formes de vida natural i social de medis físics llunyans.
-Identificar alguns mitjans de transport.
-Escriure el nom de diferents transports.
-Identificar qualitats dels mitjans de transport
-Utilitzar quantificadors bàsics com la quantitat, la grandària,
l’espai i el temps.
-Manejar programes senzills de dibuix amb la PDI,per expressar-se.
-Augmentar l’autonomia amb l’ús de la PDI.
-Iniciar-se en l'ús de la PDI
-Realitzar sèries lògiques.
-Ampliar el vocabulari relacionat amb les vacances, l’estiu
i els mitjans de transport
-Conèixer i reproduir diferents textos orals (contes, endevinalles,...)
-Conèixer i memoritzar una cançó popular