per Ma. Àngels Mata Masó - 31 de maig 2013
LE-Llengües estrangeres - 514 descàrregues
Recurs per treballar el vocabulari de transports per a 2n o 3r de primària, segons el grup.
per Fuensanta León Moreno - 27 de març 2012
IN-Interdisciplinar - 1218 descàrregues
Material per a PDI adreçat a nenes i nens de P5
Activitats per a treballar els transports terrestres
per Isabel Güell - 4 de febrer 2012
CS-Ciències socials - 521 descàrregues
- Quin és el nom de la nostra localitat? És en una zona plana o muntanyosa? Com són els carrers? Què hi trobem? Com són els edificis? Quins mitjans podem utilitzar per a anar d’un lloc a un altre?
- Recurs dirigit a primer de cicle mitjà per despertar l’ interès dels alumnes per conèixer com ens organitzem i conèixer una mica més la pròpia localitat, el seu ajuntament, el transport que tenim, normes de seguretat per desplaçar-se, la interpretació dels plànols...
- Projecte final de curs D006- Iniciació a l’ús de la Pissarra digital interactiva.
per Marta Graells Colillas - 3 de febrer 2012
CS-Ciències socials - 437 descàrregues
- Projecte adreçat a l’alumnat de primer cicle de PATT (Programa d'atenció a la transició al treball) d'un CEE per tal de treballar l'autonomia dels alumnes dins de la seva comarca (Bages) i que es caracteritza per:
- Utilitzar material audiovisual com a eix vertebrador del projecte, millorant així l’aprenentatge dels continguts treballats.
- Plantejar activitats de tipologia diversa i de diferents nivells de dificultat.
- Donar a conèixer i utilitzar noves aplicacions web 2.0.
- Proporcionar els recursos d’internet més adients per ajudar a resoldre les activitats
- Continguts
- Característiques generals de la ciutat
- Situació geogràfica dins del Bages, Catalunya, Espanya i Europa
- Plànol de la ciutat
- Monuments i llocs d'interès
- Serveis públics.
- Plànol del transport urbà
- Donar a conèixer i utilitzar noves aplicacions 2.0
- Conèixer la ubicació de Manresa respecte de la resta de ciutats i països.
- Aprendre a utilitzar el plànol de la ciutat de Manresa.
- Conèixer els diferents monuments i llocs d'interès
- Conèixer els diferents serveis públics de la ciutat.
- Reconèixer el plànol general del transport urbà de la ciutat i posar en pràctica recorreguts virtuals.
per Thais Jiménez - 12 de maig 2011
CS-Ciències socials - 1267 descàrregues
- Projecte dels transports. S'hi treballen diferents aspectes sobre els diferents mitjans de transport, amb diferents classificacions i aspectes dels mateixos.
- Destinat al Cicle Inicial de Primària.
per Cristina Bermejo - 26 d’abril 2011
IN-Interdisciplinar - 738 descàrregues
Activitat del CEE Josep Sol de Santa Coloma de Gramenet, adreçada a alumnes d'educació especial i primer cicle d'educació primària. Hi ha diferents activitats:
- Classifica cada símbol SPC/ARASAAC a la columna corresponent segons si és un transport terrestre, marítim o aeri.
- Relaciona el símbol SPC/ARASAAC amb la ombra del transport corresponent.
- Relaciona fotografies o dibuixos amb el símbol pictogràfic
- Trobar diferents mitjans de transport en un dibuix o una plantilla.
- Discriminació auditiva del nom i associar-lo amb el símbol pictogràfic.
per Maria del Mar Lluelles Perera - 4 d’abril 2011
IN-Interdisciplinar - 1016 descàrregues
Projecte interdisciplinari adreçat a l’alumnat de segon cicle de secundària que es caracteritza per:
- Utilitzar material audiovisual com a eix vertebrador del projecte, millorant així l’aprenentatge dels continguts treballats
- Plantejar activitats de tipologia diversa i de diferents nivells de dificultat
- Donar a conèixer i utilitzar noves aplicacions web 2.0
- Proporcionar els recursos d’internet més adients per ajudar a resoldre les activitats plantejades
Objectius d’aprenentatge:
- Identificar els principals tipus de transports i les seves característiques fonamentals, tot comparant els seus avantatges i inconvenients
- Analitzar i explicar, per mitjà de diferents fonts geogràfiques, el concepte de xarxa de transports i la seva representació sobre el territori
- Interpretar, a partir de l’observació i el comentari de diferents recursos audiovisuals, el que ha significat la revolució dels transports en el món contemporani
- Valorar els efectes de la contaminació atmosfèrica i acústica generada pels mitjans de transport, tot comparant el seu impacte sobre el territori i la població
- Deliberar sobre la importància de potenciar els mitjans de transport públic a partir de la reflexió compartida entre tots els companys
- Comprendre la relació directa entre l’activitat turística i els mitjans de transport a través de la recerca d’informació i l’anàlisi de dades estadístiques
- Imaginar com poden ser els transports del futur, tot mantenint una actitud crítica davant el malbaratament de recursos energètics
Continguts:
- La revolució del transports
- Tipus de transports
- Les xarxes de transport
- El transport i la contaminació
- Els mitjans de transport públics
- Turisme i transports
- Els transports del futur
per Eduardo Lopez Muyo - 20 de novembre 2010
MA-Matemàtiques - 1260 descàrregues
Per a veure les diferents tipus de rectes i alhora veure tipus d'angles als polígons. Fer servir el transportador.
per M. Mar Mimbrero Gil - 17 de novembre 2010
CS-Ciències socials - 627 descàrregues
Els mitjans de transport i la comunicació són temes motivadors en aquestes edats ja què es pot relacionar de forma pràctica amb la realitat que els envolta. A més, el llenguatge i les matemàtiques adquireixen un caràcter totalment funcional.
Aquest unitat s'ha realitzar utilitzant algunes imatges del llibre de 2n CI de Medi Natural i Social de l'Ed. Cruïlla.
per Blanca Torné Cortada - 10 d’abril 2010
IN-Interdisciplinar - 717 descàrregues
Unitat didàctica per a P5. Objectius:
-Adquirir hàbits d’atenció
-Conèixer, utilitzar i traçar la sèrie numèrica del 0 al 10.
-Associar els nombres del 0 al 10 amb la quantitat corresponent.
-Conèixer i utilitzar les normes i convencions socials en la relació amb els altres.
-Conèixer algunes formes de vida natural i social de medis físics llunyans.
-Identificar alguns mitjans de transport.
-Escriure el nom de diferents transports.
-Identificar qualitats dels mitjans de transport
-Utilitzar quantificadors bàsics com la quantitat, la grandària,
l’espai i el temps.
-Manejar programes senzills de dibuix amb la PDI,per expressar-se.
-Augmentar l’autonomia amb l’ús de la PDI.
-Iniciar-se en l'ús de la PDI
-Realitzar sèries lògiques.
-Ampliar el vocabulari relacionat amb les vacances, l’estiu
i els mitjans de transport
-Conèixer i reproduir diferents textos orals (contes, endevinalles,...)
-Conèixer i memoritzar una cançó popular