Com triar el format d'imatge (GIF, JPG, PNG...) més adient per a les imatges?

És molt recomanable optimitzar la mida de tots els recursos (imatges, àudios...) inclosos als vostres materials per reduir l'espai i agilitzar la càrrega. Un dels punts més importants a l'hora d'optimitzar la mida de les imatges és la selecció del tipus de fitxers. A continuació, trobareu algunes recomanacions que us ajudaran a reduir-la:

• JPEG: Aquest format és recomanable per a imatges amb molts colors (més de 256, que són els que admeten els GIF), com ara les fotografies.
  • GIF: Format adequat per a imatges amb poca varietat de colors, com ara captures de pantalla. També és un format vàlid per a imatges amb transparències.
  • PNG: És l'evolució del GIF i accepta més colors. Aquest és el format més recomanable pes a llocs web.

Podeu fer servir el GIMP per convertir una imatge en un format més òptim:

• Obriu la imatge amb el GIMP (si no el teniu, el podeu descarregar gratuïtament de Softcatalà).
  • Aneu a l'opció de Fitxer > Desa'n una còpia... de la part superior de la imatge.
  • Se us obrirà una finestra nova amb diferents opcions:
    • Nom: escolliu el nom que li voleu donar al fitxer final
    • Desa en la carpeta: escolliu la carpeta on voleu desar la imatge
    • Navega per altres carpetes: navegueu per altres carpetes on voleu desar la imatge
    • Seleccioneu tipus de fitxer (Per extensió): escolliu el format de fitxer amb què voleu desar la imatge

NOTA: Si, en posar el nom del fitxer, hi poseu també l'extensió que voleu, ja no caldrà seleccionar el tipus de fitxer posteriorment.

• Un cop escollides les opcions anteriors, cliqueu al botó Desa.
  • Se us obrirà una finestra nova amb unes opcions per controlar la qualitat de la compressió de l'arxiu. Els paràmetres per defecte ja estan bé, però, si ho preferiu, podeu anar fent proves i quedar-vos amb el fitxer que s'adapti millor a les vostres necessitats.

» Preguntes Més Freqüents (PMF)