Preguntes Més Freqüents (PMF)


Preguntes i respostes amb els dubtes més freqüents.


TOTES

Pàgina:  1  2  3  (Següent)
  TOTES

B

Qüestió:

Baixar i restaurar un curs

(Darrera edició: dimecres, 25 gener 2012, 10:04)
Resposta:
Els cursos d'Alexandria es poden descarregar per ser restaurats i utilitzats a un altre lloc Moodle. Recordeu que Alexandria només és un espai de consulta de cursos però aquests no són funcionals per utilitzar-los amb alumnat: per tenir-los completament funcionals cal que els restaureu al vostre propi lloc Moodle.

Els cursos es poden descarregar:
  1. Des de la fitxa descriptiva (completa) del curs (paràmetre "Descàrrega").
  2. Des de la visualització del curs desplegat (bloc lateral "Descarrega").
El vídeo següent il·lustra el procés de baixada la còpia de seguretat des del curs desplegat i la restauració a un altre lloc Moodle:

Restaurar un curs moodle de l'APF a Vimeo.

Qüestió:

Blocs laterals

(Darrera edició: dimecres, 31 març 2010, 17:14)
Resposta:
Els cursos de Moodle es restauren sense blocs laterals, que seran eliminats en el procés de restauració al repositori.
Si el vostre curs té blocs laterals amb informació rellevant (per exemple blocs HTML amb enllaços externs) es pot incloure un recurs explicant el seu contingut amb recomanacions per reconstruir-lo en restaurar el curs a un lloc Moodle extern.

C

Qüestió:

Calibratge / Orientació / Alineació de les PDI

(Darrera edició: dijous, 6 octubre 2011, 14:27)
Resposta:

La primera operació que s’ha de realitzar, un cop l’ordinador ha detectat la PDI, és orientar o calibrar o alinear. Amb aquesta operació es defineix quina és la superfície de treball de la PDI. Aquesta superfície sol coincidir amb les dimensions de la imatge projectada pel videoprojector.

Orientar, calibrar o alinear és una operació que s’ha de realitzar sempre que el tauler o el videoprojector s’hagin mogut de lloc. També convé realitzar-la de tant en tant perquè les PDI, amb l’ús continuat, solen desalinear-se i perden una mica de precisió, precisió que es recupera si es realitza de nou l’operació. 

Aquesta operació, que serveix perquè hi hagi precisió en la resposta de la PDI mateixa, s’ha de realitzar prement amb el dit o amb un punter electrònic sobre el punt de calibratge o centre de destinació (marcat amb una creu).

La manera de fer-ho varia segons el tipus de PDI (taulers de control, administració de dispositius…):

SmartBoard


eBeam

.

.

mimio

Qüestió:

Canvi de codificació de caràcters a partir de la versió 1.5

(Darrera edició: dimarts, 20 octubre 2009, 14:08)
Resposta:
A Alexandria només es poden pujar cursos i altres recursos de Moodle que hagin estat creats amb versions 1.6 i superiors.
Aixó és degut al fet que quan al 2006 va aparèixer la versió 1.6 de Moodle es va produir un canvi en la codificació de caràcters, que va passar a ser completament unicode. Les versions 1.6 i 1.7 duien una aplicació que permetia fer de manera automàtica la migració de les dades a la nova codificació, però no les versions posteriors.
Aquest canvi té algunes implicacions:
  • No es pot actualitzar directament una versió de Moodle 1.5 a una 1.8 o posterior sense passar prèviament per una versió 1.6 o una 1.7.
  • Les còpies de seguretat de cursos elaborats amb una versió 1.5 presenten problemes en la codificació de caràcters quan es restauren en versions de Moodle 1.8 i posteriors si no és que prèviament es restauren a una versió 1.6 o una 1.7.


Qüestió:

Cercar cursos

(Darrera edició: dijous, 14 abril 2011, 14:38)
Resposta:
La pestanya de "Cerca" permet trobar cursos que s'ajustin als criteris seleccionats: nom del curs, àrea curricular, nivell educatiu, àmbit competencial,...
També es pot seleccionar el criteri amb el qual s'ordenaran els resultats de la cerca.

El vídeo següent il·lustra el procés:

Cercar un curs Moodle a Alexandria from APF on Vimeo.

Qüestió:

Com compartir materials educatius

(Darrera edició: divendres, 15 abril 2011, 11:03)
Resposta:
Per compartir els materials que heu creat, en primer lloc heu d'assegurar-vos que es compleixen aquestes condicions:
  • El text és vostre o bé teniu permís per publicar-lo.
  • Les imatges, vídeos i àudios inclosos al material són d'un d'aquests grups:
  1. De producció pròpia
  2. De domini públic
  3. Tenen una llicència que en permeti el seu ús lliure (per exemple Creative Commons)
  4. Teniu permís de la persona que els ha creat per fer-ne un ús lliure i publicar-los.
Els materials inclouen els crèdits corresponents:
  1. Si no dieu res s'entén que tot el que contenen és creat per vosaltres.
  2. En cas contrari heu de citar el nom de l'autor/a dels elements que no siguin vostres així com la font d'on els heu tret.
Per pujar els materials a Alexandria obriu la biblioteca corresponent (cursos de Moodle o materials per a PDI), cliqueu la pestanya "Afegeix una entrada" i ompliu la fitxa amb les dades que es demanen. Tot seguit cliqueu "Desa els canvis".

Les biblioteques de materials PDI i de cursos Moodle tenen algunes diferències:
  • Materials PDI: podeu adjuntar una imatge (que no sigui en format BMP) per il·lustrar la fitxa i el material en format PDF perquè es pugui previsualitzar.
  • Cursos de Moodle: una vegada deseu els canvis la còpia de seguretat del curs es restaurarà de manera automàtica i el podreu consultar i editar. Els permisos d'edició només els teniu vosaltres, no la resta d'usuaris i usuàries del portal.
Qüestió:

Com es valoren els recursos?

(Darrera edició: dimecres, 14 juliol 2010, 13:19)
Resposta:
La valoració dels recursos és una manera constructiva de col·laborar amb Alexandria: d'una banda, els cursos millor valorats són aquells que es fan més visibles al portal; d'una altra, l'opinió de moltes persones ajuda a orientar en la cerca de materials.
Cal tenir en compte que només es poden valorar els recursos aportats per altres persones: no podeu valorar els recursos propis.

El procés de valoració general és el següent:
  1. Aneu a la Base de dades del recurs que voleu valorar (la d'entrades de glossari, de preguntes de qüestionari, de materials per a la PDI,...).
  2. Cerqueu i seleccioneu el recurs que voleu valorar: visualitzeu-lo com a entrada única (tot clicant sobre el seu nom).
  3. A la part inferior apareix un desplegable on podeu valorar numèricament el recurs en una escala que va de 0 (nota més baixa) a 5 (nota més alta).
  4. Recordeu clicar el botó "Envia les meves darreres valoracions".
  5. Paral·lelament, podeu afegir un comentari escrit amb la vostra opinió sobre el recurs.
Valorar recursos

En el cas dels cursos, a més de valorar-los des del llistat individual d'entrades, es poden valorar també des del propi curs, a través del bloc lateral "Valoracions":
bloc_puntuar_curs.png

Qüestió:

Com exportar a PDF les activitats del Notebook

(Darrera edició: dimarts, 29 març 2011, 18:55)
Resposta:
Per tal de millorar la informació prèvia dels materials de PDI, s'ha afegit la possibilitat de poder visualitzar el seu contingut. Aquesta aplicació implica que s'ha de fer una exportació a PDF ja que la previsualització del material es fa a partir d'aquest tipus d'arxiu, que cal adjuntar a la fitxa.

El procés és el següent:
  1. Obrir l’activitat que volem exportar amb el programa notebook.
  2. Seleccionar des del menú arxiu l’opció exportar a PDF, tal com es veu a la imatge:

    Exportar

  3. Segons la versió del programa dóna opcions de format per l’arxiu. La millor opció és seleccionar "tipus paisatge" (pàgina horitzontal):

    Opcions

  4. Posar un nom a l’arxiu i seleccionar el lloc on desar-lo.

    Desar
Cal tenir en compte: els fitxers no poden superar els 10 MB de grandària.
Qüestió:

Com fer una còpia de seguretat d'un curs per pujar-lo a Alexandria?

(Darrera edició: dimecres, 21 desembre 2011, 09:40)
Resposta:
Des del bloc "Administració" cliqueu sobre l'opció "Còpia de seguretat". S'obrirà una pàgina que us permet personalitzar les opcions de la còpia de seguretat.

Podeu marcar quines activitats voleu incloure a la còpia i desmarcar les que no voleu. Per pujar el curs a Alexandria heu de desmarcar les dades d'usuaris/àries, és a dir, les feines que ha anat fent l'alumnat i els fitxers que hagin pujat al sistema.

A la part inferior de la pàgina, podeu triar una sèrie d'opcions complementàries. En particular, no inclogueu:
  • Usuaris/àries del curs (inclosos professorat i estudiants).
  • Els registres d'activitat del curs.
  • Els fitxers d'usuari que els estudiants han deixat al curs (per exemple adjunts als seus missatges als fòrums, les tasques…).
En canvi, sí que heu d'incloure els fitxers del curs, és a dir, aquells que hi ha deixat el professorat a l'espai "Fitxers".

Quan, finalment, hàgiu triat totes les opcions, continueu amb la còpia prement el botó Continua. Us apareixerà una pàgina on el sistema us proposa un nom per al fitxer comprimit en format ZIP de la còpia de seguretat. Aquest nom consta de:

backup (que significa còpia de seguretat) - nom curt del curs - data (anymesdia) i un número de control.

Podeu canviar aquest nom simplement sobreescrivint-lo, però deixeu l'extensió ZIP.

Sota aquesta finestreta, trobareu informació de tot allò que inclourà el sistema en aquesta còpia de seguretat. Si hi esteu d'acord, premeu el botó Continua per continuar el procés, que pot ser més o menys llarg segons la mida del curs. Si el procés ha estat correcte al final us sortirà un missatge que diu us informa que la còpia de seguretat s'ha realitzat amb èxit.

La còpia de seguretat es por descarregar des de la carpeta backupdata de l'espai "Fitxers" simplement clicant sobre el nom i desant-la al disc dur.

Més informació: D204-Ús i dinamització de Moodle
Qüestió:

Com incloure un objecte SCORM a un curs de Moodle

(Darrera edició: dimarts, 8 maig 2012, 09:06)
Resposta:
Un cop tenim l'objecte SCORM (descarregat d'Alexandria o creat amb alguna eina de creació d'objectes SCORM), per a incloure'l a un curs de Moodle hem de seguir els següents passos:

1. Activar l'edició:

. o .

2. Clicar al desplegable Afegeix una activitat... i a SCORM:

.

3. Escriure el nom de l'activitat, una descripció i triar o penjar el fitxer amb el paquet (objecte):

.

4. Abans de desar els canvis es poden modificar altres paràmetres de l'activitat:

.

fins i tot alguns d'avançats clicant a Mostra característiques avançades:

.
5. Finalment, clicar a Desa els canvis:
.

Pàgina:  1  2  3  (Següent)
  TOTES