Les eines web 2.0 suposen un potencial gran per l’aprenentatge de l’alumnat. El treball mostra com es poden utilitzar els fòrums, els blocs, i els wikis en l’entorn Moodle, per construir coneixement de manera cooperativa, a la Biologia contextualitzada. El treball analitza el discurs de l’alumnat, en aquest entorn virtual i asíncron. Es proposa una estructura de treball que permeti l’alumnat fer tractament de la informació, des de la formulació de preguntes, la recerca de la informació, elaboració, la seva comunicació, i l’argumentació i síntesis de les principals idees. Es donen orientacions del rol del professorat i de l’alumnat en aquesta tipologia de treball i finalment, de com avaluar el treball de l’alumnat a partir d’indicadors competencials.

L'activitat va dirigida a l'alumnat de Biologia de 1r de Batxillerat, si bé pot ser utilitzat també a segon cicle de l'ESO.

Aquest treball és fruit de la llicència d'estudis retribuïda duta a terme durant el curs 2009-2010 "El treball cooperatiu virtual amb eines web 2.0 a l'aula de Biologia: estructura, organització i avaluació amb indicadors".

Autor/a: Mercè Guerrero Sala
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)