Progressions aritmètiques i geomètriques

- Descobrir les successions numèriques en problemes concrets
- Utilitzar un full de càlcul per escriure i calcular progressions aritmètiques i geomètriques
- Utilitzar la notació amb subíndex an
- Descobrir i conèixer les fórmules del terma general i de la suma d'una progressió
- Aplicar el que s'ha après per resoldre problemes

És convenient haver treballat prèviament la resolució d'equacions i sistemes.

Per assolir els objectius proposats farem el següent:
- Vídeo de la sèrie Àlia “L'amor i jo”, sobre la progressió dels avantpassats (9,5 min)
Activitats d'aprenentatge:
- Cinc propostes de treball escrit i també amb full de càlcul. Es promou que l'alumnat descobreixi les fórmules pel seu compte i que faci ús del full de càlcul per resoldre problemes
Activitats de reforç:
- Unitat didàctica EDAD amb aplicacions Descartes: “Progressions”. Si no podeu veure les aplicacions trobareu un enllaç per descarregar l'arxiu i fer la instal·lació del programa descartes.
Activitats d’ampliació: :
Petit treball amb altres successions:
- La successió de Fibonacci
- La successió de Collatz
Recapitulem: Fem un mapa conceptual del que hem après.
Avaluació: Es valorarà la feina feta a la llibreta (tots els exercicis s'han d'escriure a la llibreta) i els fulls de càlcul i altres documents enviats en format digital. També es podrà fer una prova escrita al final del tema.
Aquesta seqüència didàctica és una selecció ordenada de recursos de creació pròpia i altres de difrents autors, recopilats per Victòria Oliu Subiranes, per a la seva utilització a l'aula. Aquesta seqüència forma part d'un recobriment curricular de matemàtiques d'ESO començat com a treball de llicència durant el curs 2010/2011. |