Biblioteca de materials per a les PDI

Aquesta és la base de dades de materials per a les pissarres digitals interactives (PDI).

  • Hi podeu aportar fitxers amb el material en formats diversos (notebook, xbk...) i d'una mida inferior a 20 Mb. --> Com pujar materials per a PDI.
  • La imatge adjunta ha d'estar en format gif, jpg o png (no adjunteu imatges en format bmp).
  • Per tal que el material es pugui previsualitzar heu d'adjuntar un fitxer en PDF (inferior a 10 Mb).

Per a més informació consulteu el document Característiques dels materials.

Per cercar materials utilitzeu la pestanya "Cerca". També podeu ordenar-los per data de creació, autor/a, títol, nivell educatiu i altres dades a partir de les opcions de la part inferior de la pàgina.


IMPORTANT:

Tingueu en compte que la llicència genèrica del lloc és Creative Commons Reconeixement - No comercial - Compartir igual (text legal), de manera que tingueu cura amb els drets d'autoria. El fet de pujar un material implica que coneixeu i accepteu les "Condicions d'ús" del servei.

En particular, totes les imatges que utilitzeu als materials han d'estar referenciades i tenir una llicència Creative Commons.


        
 
Nom del recurs:
Nivell educatiu:
Àrea curricular:
Àmbit competencial:
Autor/a:
Tipus de fitxer:

Pàgina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 79 ()

per Eulàlia Garcia Quincoces - 4 agost 2016

CS-Ciències socials - 4 descàrregues

Joc que consisteix en identificar fotografies i definicions i classificar-les en l'edat prehistòrica que pertany. És un joc pensant per fer en grups.

Està destinat a l'alumnat del Cicle Superior de Primària.

OBJECTIUS:

Diferenciar les diferents edats de la Prehistòria.

Analitzar fotografies d’objectes arqueològics i classificar-los segons l’edat que correspon.

El joc pot servir tant per introduir les edats de la prehistòria, com per jugar-hi una vegada ja hem donat la teoria i avaluar el grau de coneixements adquirits.

Al ser un joc grupal els grups poden ser triats pel mestre/a per assegurar així l’atenció a la diversitat.

 

per Montserrat Oller Valls - 31 juliol 2016

IN-Interdisciplinar - 7 descàrregues

Amb aquest calendari els nens i nenes podran fer diàriament el seguiment de tots els esdeveniments del curs. Poden dibuixar el temps amb l'eina "llapis", escriure activitats que faran aquell mes, assenyalar els aniversaris (es pot posar la foto de l'alumne amb la corona o el pastís), comptar els dies que falten per fer una sortida o activitat... També podeu fer recomptes (estadístiques) del temps que ha fet aquell mes que podeu enregistrar en la taula de la pàgina nº3 per fer una comparativa entre els diferents mesos. Totes les imatges inserides als diferents mesos es poden desblocar i eliminar o moure de lloc.

 

per Teresa Esquirol - 6 juliol 2016

LE-Llengües estrangeres - 4 descàrregues

Some exercices for Cicle Mitjà (Year 4): Dragging, sorting, hot spots,matching words with descriptions,
watching videos,ordering sentences and filling gaps.

Software: SMART Notebook

 

per Alejandro Rios - 28 maig 2016

CN-Ciències de la naturalesa - 271 descàrregues

 La granja és un tema relacionat amb la descoberta de l'entorn molt recurrent a l'educació infantil. Aprofitant la típica sortida a la granja utilitzarem aquest centre d'interès per treballar les TAC amb els infants. Les quatre primeres activitats tenen caràcter matemàtic i les dues últimes  són de llenguatge mitjançant un joc de percepció visual.  Aquestes activitats són aptes per tots els nivells d'educació infantil.

OBJECTIUS:

Conèixer animals de la granja

Fer conjunts, relacionar i enumerar.

Utilitzar la PDI

Fomentar la memòria visual

Relacionar animal adult mascle o femella  i la seva cria

Utilitzar estrategies pera la lecto-escriptura

 

per Alejandro Rios - 27 maig 2016

MA-Matemàtiques - 96 descàrregues

        La Vella quaresma és un personatge cultural que desperta la curiositat a la majoria d’ infants per la quantitat de cames que té i  perquè és l'antagonista del popular Carnestoltes. És per això que acabat el carnaval s'introdueix aquest personatge folklòric que ens permet també saber quantes setmanes resten per arribar a les vacances de Setmana Santa. Aprofitem el personatge de la Vella Quaresma per fer activitats matemàtiques amb la PDI. La primera serveix per treure una cama cada setmana al personatge i fer el comte enrere; la segona activitat permet fer diferents sumes utilitzant les cames del personatge; i la tercera fa una resta "màgica". És una activitat apte per tots els nivells d'educació infantil.

OBJECTIUS:

   Conèixer la vella quaresma.

    Identificar els nombres.

    Introduïr la suma.

    Introduïr la resta.

    Utilitzar les TIC (Pissarrres Digitals).

    Participar del folklore popular

 

per Anna Gallardo - 16 abril 2016

MU-Música - 109 descàrregues

UNA MICA DE LLENGUATGE MUSICAL A TERCER AMB PDI!!!!

Anem a conèixer millor les notes musicals i la clau de sol, els ritmes de quatre compassos de llargada que després podrem tocar amb els instruments de percussió, i tot ho anirem practicant amb la PDI !!!

La disposició dels diferents elements s'ha simplificat al màxim perquè sigui fàcil, ràpida i flexible la seva utilització.

  • La primera pàgina consta d'elements per a la melodia i les notes musicals. També introdueix la idea de compàs, línia divisòria i barra final. En la part inferior es poden treballar els elements de ritme.
  • La segona pàgina permet escriure diferents notes i practicar la clau de sol amb escriptura, fins a tres veus o en una sola melodia.
  • La tercera pàgina permet introduir ritmes per les famílies de percussió i en polirítmia, en obstinat i per una llargada de quatre compassos.
  • La quarta pàgina està destinada a educació infantil i serveix per treballar tres de les quatre qualitats del so: llag-curt, fort-mitjà-fluix, agut-greu.

https://www.youtube.com/watch?v=uq908HHH8WE

El recurs presentat ha estat modificat a partir d’una activitat de la Biblioteca Alexandria, un recurs del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Autor/a:

Roger Moreno Farré. 

Nivell/s educatiu/s:

CM Primària

Àrea curricular:

MU-Música

Àmbit/s competencial/s:

Artística i cultural

Comunicativa, lingüística i audiovisual

Tipus de fitxer:

PDI Smart: .notebook

Llicència d’ús

Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)


 

per Marta Sánchez; Elisabet Arias; Pepi Pradas - 9 març 2016

LC-Llengua catalana i literatura - 200 descàrregues

En aquesta activitat els nostres alumnes formaran paraules amb les síl.labes del taulell (les síl.labes es podran repetir per formar noves paraules i una mateixa síl.laba es pot utilitzar dues vegades dins la mateixa paraula).

Les paraules les aniran col·locant a la plantilla de respostes. Posteriorment els alumnes comprovaran que les respostes són correctes buscant les paraules al diccionari i escrivint el seu significat en el full de treball. Un cop escrites les paraules i el significat, els nostres alumnes han de formar diferents frases amb dues paraules.  Amb les frases fetes han de realitzar una petita història.

Per concloure l ´activitat,  seran els nostres propis alumnes els que pintin el seu propi taulell de les síl.labes.

 

per Marta Sánchez; Elisabet Arias; Pepi Pradas - 9 març 2016

LC-Llengua catalana i literatura - 134 descàrregues

 En aquesta activitat els nostres alumnes formaran paraules amb les lletres del taulell(les lletres es podran repetir per formar noves paraules i una mateixa lletra es pot utilitzar dues vegades dins la mateixa paraula).

 Les paraules les aniran col·locant a la plantilla de respostes. Posteriorment els alumnes comprovaran que les respostes són correctes buscant les paraules a un diccionari i escrivint el seu significat en el full de treball.

Un cop escrites les paraules i el significat els nostres alumnes han de formar diferents frases amb dues paraules de les trobades en el mur.

Amb les frases fetes han de  realitzar una petita història.

Per concloure l ´activitat,  seran els nostres propis alumnes els que pintin el seu propi taulell de les lletres, perquè sigui treballat per altres companys de classe.

 

per

- 10 febrer 2016

CN-Ciències de la naturalesa - 135 descàrregues

Una aportació que ens parla de com es formen els fòssils. També de com es van descobrir els dinosaures.

Així es descriu  la seva reproducció,  les seves classes i  la seva anatomia. El tipus de vegetació que hi havia i els rèptils marins que vivien al temps dels dinosaures i d'altres animals que convivien amb ells.

 

per Anton Prim - 9 febrer 2016

CN-Ciències de la naturalesa - 64 descàrregues

Activitats adreçades al cicle inicial de primària que descriuen les principals característiques dels cocodrils: Hàbitat, alimentació, reproducció, fisiologia. També els diferents tipus de cocodrils que hi ha.

 

 
Pàgina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 79 ()