En aquesta ocasió us volem presentar un recurs que pot ser d'utilitat a l'hora d'elaborar els vostres materials.
En el cas dels cursos de Moodle, un aspecte clau i que incideix de manera important en la seva qualitat és la tria de les activitats d'aprenentatge i en triar-les cal tenir en compte diverses consideracions, especialment en dos àmbits:
-
Pedagògic: què es vol aconseguir? Transferència d’informació, avaluació de l’aprenentatge, comunicació, creació col·laborativa de continguts, quines habilitats cognitives cal utilitzar, etc.
-
Tecnològic: com es pot fer? tasca de penjar un fitxer, afegir un enllaç, crear un fòrum per a notícies o debats, un wiki, etc.
La UB ha adaptat i traduït la Guia d’eines de Moodle, que facilita la selecció del tipus d'activitat que es pot plantejar utilitzant les eines de l'aula virtual Moodle. La guia està disponible a Internet a http://blocdedret.ub.edu/2010/07/07/guia-moodle-per-al-professorat/
Esperem que la trobareu útil!
Equip Alexandria